Heuréka Roadshow 2014

Roadshow je placené školení Heuréky od Heuréky, na kterém si projdete co je napsáno v nápovědě i to co tam přímo není a zároveň se můžete na cokoliv zeptat – v průběhu školení i po něm. K tomu malé občerstvení a vytištěné slajdy pro dopisování poznámek. Asi nejlepší věc, že jednotlivé bloky vedou lidé, kteří pracují na podpoře a denně řeší problémy e-shopů i jejich zákazníků.

Ze školení pro pokročilé jsem si odnášel několik poznámek:

Výpis zboží

Pořadí neovlivňuje jenom cena za proklik, ale také cena zboží, dostupnost a hodnocení obchodu zákazníky. 3/4 prokliků vedou z prvních čtyř pozic. Zobrazení zboží v oranžovém boxu dělá 60 % prokliků. Zařazení do oranžového boxu je možné pouze pro obchody s certifikátem Ověřeno zákazníky a řídí jej automat.

Řazení do kategorií

Název kategorie musí obsahovat co nejúplnější cestu, která pomůže zboží zařadit do správné kategorie Heuréky. Nejlépe použít přímo strom kategorií definovaných Heurékou nebo si nechat naprogramovat převodní můstek mezi kategoriemi obchodu a Heurékou.

V případě, že na Heuréce neexistuje vhodná kategorie, nesnažit se produkty zařadit jinam, protože se produkty zablokují. Raději uvést vlastní název kategorie a počkat až Heuréka tuto kategorii oficálně vytvoří a produkty do ní automaticky přesune. Případně napsat na podpora@heureka.cz s žádostí o vytvoření nové kategorie na Heuréce.

Párování zboží a EAN kódy

Párování probíhá na základě vyplněných tagů CATEGORY_TEXT a PRODUCTNAME.

EAN kód se nepoužívá pro párování, protože ne každé zboží má svůj EAN a také dochází k velké chybovosti ze strany obchodů, které například uvádějí stejné EAN pro různé varianty zboží.

Recenze obchodu a produktů

Recenze lze reklamovat – zákazník musí napsat mail do Heuréky a uvést jakým způsobem chce recenzi upravit. Nejefektivnější postup je, že obchod požádá zákazníka o úpravu recenze a napíše mu rovnou, že musí napsat na podporu Heuréky a jak chce recenzi upravit.

Kromě exportu recenzí obchodů je možné exportovat také recenze zboží, které napsali zákazníci.

XML feed se zbožím

Nové produkty do katalogu zakládá automat, který z informací uvedených v XML feedech obchodů vybere nejvhodnější popisek a fotografii. Klidně popisek z jednoho obchodu a fotografii z jiného. Nedá se ovlivnit.

Každá varianta zboží (různé rozměry, barva, velikost, …) musí mít v XML feedu vlastní uzel SHOPITEM. Uvedení více variant v jednom uzlu SHOPITEM pomocí více PARAM se neuplatní. Například obchod nabízející tričko v 5 velikostech a 7 barvách musí mít ve feedu uveden 35x SHOPITEM. Unikátnost URL pro jednotlivá SHOPITEM zajistí doplnění URL o tzv. slepý znak – např. #1, #2, … viz můj příspěvek Prakticky: Chyby v XML feedu pro Heuréku

Parametry zboží nemají vlastní číselník, takže kromě běžně rozšířených parametrů jako jsou velikost, barva nebo rozměry si parametry musíte pojmenovat po svém. Takže třeba pro push-up podprsenky můžu použí parametr pushup s hodnotou ANO/NE a doufat, že to nějak Heuréka zpracuje.

Když neznáte značku nebo výrobce, uveďte brand nebo název obchodu.

Platí, že PRODUCT = PRODUCTNAME + něco navíc jako třeba pouzdro/dárek/doprava zdarma. Základ názvu pro PRODUCT a PRODUCTNAME musí být na chlup stejný, PRODUCT se liší jen v dodatku.

Limit pro PRODUCT je 200 znaků. Není omezení na použití velkých písmen.

Tag MANUFACTURER slouží pouze pro správné zařazení do filtru výrobců. Výrobce nebo brand by měl být vždy uvedený v názvu zboží.

Měření konverzí

Náklady z obratu by neměly překračovat 5% hranici. Exporty týdenních reportů obsahují data za posledních 7 dní. Měsíční reporty obsahují data za předcházející měsíc (1. září se vygeneruje report za červenec).

Heuréka Košík

Provize pro Heuréku je 2-5%. Pro Košík se používá stejný XML feed jako pro katalog Heuréky, přičemž ve feedu není možnost označit produkty, které mají být nabízeny v Košíku a které nikoliv. To není úplně ideální, obzvlášť u produktů s nízkou marží, které by se v Košíku jinak nenabízely.