Poznámky z 5. affiliate konference

Čtvrtek 15. května patřil 5. affiliate konferenci. Opět v režii VIV Networks, tentokrát v kině Atlas na Florenci.

Jak využít emailingovou databázi a zvýšit příjem z affiliate (Vladan Hejnic)

Přednáška pojatá jako 7 tipů pro rozesílku mailů byla volným pokračováním přednášky ze 3. affiliate konference. Ovšem podrobnější a doplněná o ukázky ze zahraničí. Odpovězte si na otázky proč by se měli lidé zapsat k odběru, co budou od vás dostávat a jak často. Pracujte se segmentací, využívejte autorespondery, uvítací, připomínací i reaktivační kampaně. Pro mě jedna z TOP přednášek, doporučuju shlédnout slajdy.

Jak se daří ZOOTu nejen v affiliate (Ladislav Trpák)

Zakladatel ZOOTu a zároveň skvělý showman pomohl pánské části publika nahlédnout do světa české fashion e-commerce. Lidé se teprve učí nakupovat módu online, prodej na internetu dál poroste a 80 % nakupujících jsou ženy. Zákazníci požadují pestrý výběr, originalitu a nechtějí čekat. Při prodeji módy nehraje hlavní roli cena, ale faktor líbí-nelíbí. Strach z výběru špatné velikosti odbourávají kamenné zkušebny a výdejny. Při propagaci fungují vtipy na bannerech a citáty spojené s módou. V přípravě je admin pro generování XML na míru a nové dynamické bannery. 29. května slaví ZOOT druhé narozeniny a fanoušky svlíkaček potěší Rychlý hadry, které by měly být spuštěny během pár dní 🙂 Přednáška, na kterou jsem se těšil a která splnila očekávání.

Jak dopadlo uživatelské testování eshopu Pilulka.cz (Jan Kvasnička)

Praktické tipy na zlepšení uživatelské rozhraní eshopu, které vznikly na základě testování eshopu Pilulka. Velmi oceňuji, že se přednáška zabývala jedním konkrétním a mně známým webem. Pár tipů, které si odnáším:

  • na výsledcích vyhledávání mít filtr produktů,
  • po vložení do košíku zobrazit kolik zbývá do dopravy zdarma a nabídnout související zboží v této cenové kategorii,
  • místo Doporučujeme uvádět Nejprodávanější.

Jak vypadá úspěšný Affiliate projekt, Case study: Bez kuponu nebo s kuponem? (Tomáš Jagoda)

Promo mezinárodního affiliate projektu slevovekody.com, ze kterého jsem si přesto odnesl několik zajímavých tipů:

  • doprava zadarmo skvěle konvertuje,
  • slevové akce realizujte na začátku týdne,
  • přitlačte na propagaci v době výplat.

Jak nastavit affiliate program od začátku na maximum (Petr Baloun)

Petr představil svůj e-shop VelkéSamolepky.cz a jeho affiliate program, který je svými možnostmi na míle vzdálený affiliate programům, na které jsme tu zvyklí a který naplno využívá možností sítě CJ.com. Partneři si mohou vygenerovat bannery na míru a také vlastní XML feed s unikátními texty, který jim umožní v administraci CJ vidět, jaké zboží prodali. Plus nadstandardní provize a to i pro cashbacky a agregátory. Více informací o partnerském programu.

Jak vypadá stránka, kterou uživatelé a vyhledávače milují (Pavel Ungr)

Na ukázce e-shopu VelkéSamolepky.cz jsme se dozvěděli, že titulek stránky by měl být do 55 znaků a meta description mít relevantní a unikátní obsah. Nic co bych nevěděl už nějaký ten pátek nazpět a to se o SEO nijak zvlášť nezajímám. Kultivace českého affiliate se nekonala a upřímně – pokud má být na dalším ročníku přednáška na téma vyhledávačů, tak si myslím, že obměna přednášejícího by neškodila.

Affiliate program v telco segmentu (Petr Staněk)

Prezentace virtuálního operátora Gorila mobil, který se v tarifech zaměřuje na mobilní data a cílovku 15-26. Výhodou je zaslání SIM zdarma, volání po druhé minutě zdarma a možnost uzavřít smlouvu již od 15 let. Méně zajímavější jsou aktuální provize pro partnery, ovšem celý program je v plenkách a je zde prostor pro diskusi a vlastní návrhy partnerů.

Jak zvýšit výkon PPC kampaní (Petra Větrovská)

Petra hned na začátku upozornila, že každý partner by si měl spočítat jestli se mu vyplatí konkurovat v PPC velkým firmám, když své náklady platí z provize. Petra doporučila zaměřit se na skóre kvality, díky kterému může inzerát s nižším cenou za proklik přeskočit ty s větší cenou a to jen díky tomu, že je lépe napsaný a návštěvníky zaujme. Dále ukázala studii z praxe, u které mírné navýšení ceny za proklik přivedlo více návštěvníků, více konverzí a ve výsledku větší zisk. Závěr: hrejte si s texty inzerátů a experimentujte s cenou za proklik.

Google Analytics, pokročilé funkce, co sledovat a na co se zaměřit a proč v GA jsou jiná čísla než v affiliate programech? (Jan Tichý)

Inspirativní přednáška pro inzerenty i partnery, kteří používají Google Analytics (zatím) jen jako lepší počítadlo návštěv. Honza ukázal, jakým způsobem se dají měřit a přehledně zobrazit odchozí prokliky, proč počty těchto prokliků neodpovídají počtu návštěv na cílové stránce (měřené přes GA), proč je vhodné, aby si inzerenti značkovali odkazy u affiliate partnerů UTM parametry nebo jak zjistit jestli posledním prvkem v cestě ke konverzi byl affiliate odkaz nebo klik z PPC. Honza věděl pro jaké publikum přednáší a obsah tomu odpovídal. Pro mě TOP přednáška.

Sfinance míří do CJ.com

Rychlé představení provizního programu Sfinance.cz mimo plánovaný harmonogram. Zajímavé jsou procentuální provize a ne fixní jak bývá zvykem. Například u hypotéky 0,2 % nebo 1 % u půjčky. K tomu garance dobrého jména Sfinance.cz. Podrobnější informace najdete ve slajdech.

After party

Velké plus konference je setkání s lidmi z affiliate oboru. Kromě známých tváří jsem potkal také několik nových, dozvěděl se pár novinek a nasbíral inspiraci a kontakty pro další spolupráci.

Konference byla po organizační stránce fajn, jenom na after party bych chtěl zpět obložené mísy 🙂 Termín podzimní konference byl oznámen na čtvrtek 2. října 2014. Přidejte se do skupiny Affiliate konference na LinkedIn a posílejte své tipy na řečníky nebo téma, které vás zajímá.

Odkazy