Včera jsem se stavil na březnovém Affiliate čtvrtku – pravidelném setkání lidí, kteří se zajímají o affiliate marketing. Zpozdil jsem se na příchodu o pět minut a stěží jsem našel volné místo v asi 40 místném salonku. Další příchozí už to měli na stojáka.
První hodina byla víceméně moderovaná zakladatelem Máriem a prostor dostal každý, kdo chtěl říct něco veřejně. Z těch pro mě zajímavějších to byla slečna, která představila partnerský program onlinejazyky.cz, Michal Majgot s oznámením, že 5DM uvolnilo dříve privátní Affiliate Club veřejně pro všechny, kamarád Tom Valenta, který hledá partnery pro Mixturam a Robert Studený z VIV NETworks s pozváním na jarní Affiliate konferenci, která se uskuteční 15. května v kině Atlas na Florenci. I já jsem využil příležitosti a v pár větách jsem řekl co dělám a koho hledám, za což jsem si později vysloužil vizitku od 5DM a pozvání do systému Toptrack.cz 🙂
Po úvodní hodince došlo na volnou zábavu a neformální poznávání se s ostatními, což je pro mě přesně ta část, kvůli které má smysl na takováto setkání chodit. Díky tomu se můžete pobavit s TOP partnerem přes módu Petrem Balounem o tom, že nejlépe konvertuje RájPrádla a Zoot, proč Astratex nespěchá na úpravu XML feedu a jakými způsoby se dají ojebávat partneři na provizích. Nebo se seznámit s traveláky Michalem Vávrou (Cestolino), Davidem Eiseltem (Cestuj levně) nebo Ondrou Klegrem (Planeta cestování) a popovídat si o tom, jak jim to šlape a co plánují do budoucna.
Protože se počet účastníků každý měsíc rozrůstá, Mário nadhodil myšlenku zpoplatnění účasti tak, aby bylo možné zaplatit pronájem větších prostor. Proti zpoplatnění nic nemám, ale zároveň už včerejší setkání bylo na můj vkus masovější a formálnější než jsem očekával. Raději bych nějakým způsobem, třeba registrací, nastavil počet účastníků na 30 a místo formalit na úvodu jim dal prostor, aby se mohli ostatním představit a potom u piva/vína/kofoly navázat nová partnerství.
Včerejší setkání mi pomohlo odhalit chyby a slabiny, které mi brání posunout se v affiliate o další kus dál. Především to, že mám desítky menších webů namísto několika větších a že bych měl propagaci svých webů věnovat minimálně tolik času, kolik trávím jejich kódováním 🙂
Díky Máriovi a ostatním, kteří se podíleli na organizaci.
Hezký den, problematika affilu mě docela zajímá a zaujalo mě, co jste nakousl „ze zákulisí“ affilu, akorát jste to nedopověděl a mě to teď vrtá hlavou… proč tedy Astratex nespěchá na úpravu XML feedu a jakými způsoby se dají ojebávat partneři na provizích? Díky moc za upřesnění
Já to ani dopovědět nechtěl 🙂 Jedna paní povídala, že Astratex těží ze spolupráce se Seznamem a úpravy feedu pro partnery nejsou prioritou. Obecné téma krácení partnerů by vydalo na samostatný článek – například když technické řešení nepřiznává všechny provize nebo zlevněné zboží má nastavené směšnou provizi.
🙂 já si myslel, že jste to nechtěl doříct schválně, o to více díky za odpověď! A ten samostatný článek o „krácení“ partnerů je skvělý nápad, budu se těšit.
Pingback: 6. affiliate čtvrtek | Affiliate čtvrtek
Jak jste myslel v poslední odstavci „Především to, že mám desítky menších webů namísto několika větších“? Raději tvořit více menších webů než pár velkých? Děkuji. 🙂
Doporučuju si přečíst i tu větu předtím. Je to, myslím, celkem jasně napsané 🙂